مقالات

بررسی مموری کارت و فلش مموری

کارت حافظه و فلش مموری

مموری کارت در سال 2000 سه شرکت بزرگ را پایه گذاری کرد و به این ترتیب شروع به گسترش مموری کارت نمود که روی انواع تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد . در حال حاضر سه نوع مموری کارت در بازار وجود دارد.

SD

بیشترین کاربرد مموری کارت ها در دوربین های دیجیتال است ، دامنه استفاده از این مموری کارت ها از دوربین های کامپکت خانگی گرفته تا دوربین های بزرگ و حرفه ای می باشد.

MINI SD

ابعاد این مموری کارت برابر 5/21*20 میلی متر و ضخامت آن 4/1 میلی متر می باشد . این نوع مموری کارت بیشتر در تلفن های همراه کاربرد داشتند. اما در سال های اخیر شاهد استفاده انواع کوچکتر مموری کارت یعنی میکرو ها در تلفن همراه و دوربین های دیجیتال خانگی استفاده شده است.

MICRO SD

ابعاد این مموری کارت 15*11 میلی متر می باشد و معمولاً در تلفن های همراه از آن استفاده می شود ، امروزه استفاده از این مموری کارت ها در دوربین های خانگی عمومیت بیشتری پیدا کرده است .

مشخصات کارت های SDXC  و SDHC و SD

تا به امروز سه نوع استاندارد برای مموری کارت ها وضع شده است. شرکت های سازنده برای آن که بتوانند از کارت های حافظه خود استفاده کنند باید ویژگی های محصول آن ها مورد توافق موسسه Association قرار بگیرد.

به غیر از اندازه فیزیکی کارت های SD، هم اکنون سه نوع مختلف از این کارت ها موجود هستند که تفاوت آن ها در حداکثر حجم اطلاعات آنها ست:

کارت‌های SD استاندارد که می‌توانند حداکثر ۲ گیگابایتی باشند. کارت‌های SDHC که محدوده آنها از ۲ گیگابایت تا ۳۲ گیگابایت است.

کارت‌ها ی SDXC که محدوده آن ها از ۳۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت است. البته حداکثر حجم ۲ ترابایت در واقع یک محدوده تئوری برای این کارت ‌ها است و هم اکنون اغلب کارت‌ های SDXC در حجم ۶۴ گیگابایت هستند.بررسی مموری کارت و فلش مموری

بررسی فلش مموری

فلش مموری نمونه ای از حافظه با دوام است که برای ذخیره دیتاها به باتری نیاز ندارد. بنابراین باعث پایین آوردن وزن حجم و استفاده از برق وسایل می شوند. از معایب فلش مموری می توان به تعداد محدود چرخه های خواندن و نوشتن در یک بلوک خاص اشاره کرد. بررسی مموری کارت و فلش مموری

فلش مموری NOR

در فلش مموری NOR هر سلول یک بخش پایانی دارد که مستقیم به زمین وصل می شود و بخش پایانی که مستقیماً به یک خط بیت متصل می شود و چون مانند یک گیت NOR عمل می کند، این گونه نامگذاری شده است. بررسی مموری کارت و فلش مموری

فلش مموری NAND

فلش مموری NAND نیز از ترانزیستورهایی با گیت شناور استفاده می‌کنند اما آن ها به گونه ای به هم متصل شده اند که گیت NAND را شبیه‌سازی می ‌کنند. تعداد زیادی از ترانزیستور ها به صورت سری متصل اند و خط بیت تنها در صورتی Low می‌شود که تمامی خطوط کلمه ‌ها High شده باشند.

در مقایسه با فلش‌ مموری های NOR جایگزین کردن یک ترانزیستور با گروه‌ها ی سری لینک شده یک سطح آدرس دهی اضافی به آنها می‌افزاید. در حالی که فلش‌ مموری های NOR می‌توانند حافظه را با صفحه و سپس کلمه آدرس دهی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88174650-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *