مقالات

فلش اچ پی

فلش های اچ پی

علت پرطرفدار ، پر فروش شدن و مورد استفاده قرار گرفتن بیشتر فلش های اچ پی، سرعت بالا در ثبت و ذخیره سازی اطلاعات و همچنین استفاده راحت از آن ها می باشد. بدین ترتیب است که در دوربین های دیجیتالی و گوشی های پیشرفته و سایر دستگاه ها از آن استفاده می شود.

نحوه کارکرد فلش های اچ پی به چه صورت می باشد؟

دراصل حافظه های فلش جهت سیو دیتاها مانند یک منبع ثابت کار می کنند. این به این معنی است که اصلا بخش متحرکی در آن موجود نمی باشد و همه وظیفه ها را مدارهای الکترونیکی انجام می دهند ، مخالف هارد دیسک ها که حاوی قطعه های قابل حرکت هستند که این نیز خود از علل پذیرش آسیب آن ها نسبت به فلش ها می باشد.

از فلش خود مواظبت کنید!!!!

از دلایل برجسته در عیب دار شدن و سوختن فلش مموری ها پیدایش خللی می باشد که در پورت های USB در قسمت جلویی کیس امکان دارد به وجود آید ، به دلیل اینکه این پورت ها به وسیله سیم رابطی جداگانه به مادربورد اتصال داده شده اند و به همین علت است که ممکن است اتصال نادرست آن ها به ورودی های موجود بر روی مادربورد به وجود آید و یا اتصالی کند.

ولی در صورتی که پورت های USB در قسمت عقب کیس به علت آنکه به صورت مستقیم و بی هیچ رابطی به مادربورد اتصال داده شده اند، درصد اشتباه پایین تری داشته و برای استفاده بهتر از فلش مموری ها، آن ها را به پورت های عقب کیس اتصال دهیم تا گمان ایجاد مشکل به کمترین درصد برسد .

تعمیر فلش مموری

برای تعمیر فلش اچ پی به علت کوچک بودن و نیز کوچکی اجزاء داخلی آنها این عمل بسیار دشوار و یا در واقع می توان گفت کار امکان پذیری نمی باشد. اگر که تعمیر فلش اچ پی ممکن شود ، به سبب اینکه باید هزینه بالایی صرف شود از این رو به صرفه نخواهد بود . در نتیجه در صورت سوختن و از کار افتادن آن ها باید یک فلش جدید تهیه شود.

درصورتی که فلش مموری بعد از ارتباط با رایانه شما برایش مشکلی به وجود آید، برنامه های کامپیوتری مختلفی هستند که توانایی آن را دارند تا فلش مموری شما را ترمیم و یا تعمیر نمایند. مثلا” در صورتی که فلش شما دچار ویروس شود و قادر به استفاده از فایل های سیو شده بر روی آن نباشید.

نیاز است تا با نرم افزارهای مرتبط فلش مموری خود را ترمیم نمایید تا به حالت اول باز گردد و نیز از این طریق می توانید اطلاعاتی که به وسیله ویروس از داخل فلش شما پاک یا قابل اجرا نیست را توسط برنامه های زیر باز سازی کنید و فلشتان را format کرده یا اطلاعات قبلی را باز گردانید.

1 – HP USB Disk Storage Format Tool

این برنامه فلش مموری شما را به سادگی فرمت می کند.

2 – JetFlash Recovery Tool

این برنامه برای بازیابی فایل های حذف شده می باشد.

3 – D-Soft Flash Doctor

این برنامه فوق العاده می تواند فلش مموری شما را دوباره زنده کند !

4 – JetFlash Online Recovery

این نرم افزار فلش مموری های سوخته را تا 90 درصد تعمیر می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فلش اچ پی و نمایندگی اچ پی با شرکت تلاش ، با شماره 88174650-021 تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *