مقالات

فلش مموری OTG و کاربرد OTG در فلش

OTG چیست؟

فلش مموری OTG چیست؟ او تی جی ها چه اهمیتی دارند؟ و تاثیر آنها بر عملکرد گوشی های اندروید چیست؟ در این مقاله سعی بر آن داریم تا به تمام سوالات شما در حوضه فناوری OTG پاسخ دهیم و چند نمونه از کاربردهای کابل و فلش مموری او تی جی را نقد و بررسی کنیم.

در صورتی که شما هم از گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید استفاده می کنید قطعا با کمبود فضا برای ذخیره داده های خود مواجه شده اید. که علت آن سرعت رو به رشد تکنولوژی و استفاده از انواع اپلیکیشن ها برای سهولت کارهای روزانه است.

جا به جایی داده ها قطعا به یک سیستم میزبان نیاز دارند که قبل از این کامپیوترها نقش میزبان را اجرا می کردند.

اما در اوایل سال 2001 فناوری تحت عنوان  USB on the go  معرفی شد که در اواخر همان سال نیز وارد بازار شد.ترجمه مشخصی از این اصطلاح در دسترس نیست ولی می توان ان را یو اس بی در حرکت نامید یا همان فلش مموری او تی جی که در آن می توانید بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ تاپ داده های درون گوشی موبایلتان را به فلش مموری و یا با العکس انتقال دهید.

آیا همه گوشی های اندرویدی از OTG پشتیبانی می کنند؟

تمامی دستگاه‌های اندرویدی از USB OTG پشتیبانی نمی کنند. این چیزی است که سازنده باید آن را فعال کند. اگر هنگام استفاده از USB OTG Checker متوجه شدید که گوشی شما سازگار نیست، متأسفانه این برای شما کار نخواهد کرد. سامسونگ و سایر گوشی‌های هوشمند دارای OTG هستند.

OTG در فلش به چه معناست؟

آداپتور OTG یا On The Go (گاهی اوقات کابل OTG یا کانکتور OTG نامیده می شود) به شما امکان می دهد یک فلش درایو USB یا کابل USB A با اندازه کامل را از طریق درگاه شارژ Micro USB یا USB-C به تلفن یا تبلت خود متصل کنید.

کابل های او تی جی از یک سو به مادگی USB و از سوی دیگر به کانکتور microUSB ختم می شوند. خرابی در این کابل ها زیاد است ولی در خیلی از موارد گوشی موبایل از کابل او تی جی یا فلش مموری های او تی جی پشتیبانی نمی کنند، پس حتما قبل از خرید این کابل های 20 سانتی متری یا فلش مموری های او تی جی دار اطمینان حاصل فرمایید که گوشی موبایلتان از این فناوری پشتیبانی می کند.

تفاوت بین OTG و فلش درایو چیست؟

فلش مموری یک دستگاه ذخیره سازی انبوه Plug n play است. قابل اتصال به هر پورت USB استاندارد OTG (On The Go) نیز همان چیزی است. ویژگی اضافی این است که دارای پورت Mini-USB نیز می باشد.

چگونه از فلش مموری OTG استفاده کنم؟

نحوه اتصال با کابل USB OTG

  1. یک درایو فلش (یا خواننده SD با کارت) را به انتهای زن USB با اندازه کامل آداپتور وصل کنید. …
  2. سر USB-C را به گوشی خود وصل کنید. …
  3. انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا سایه اعلان نشان داده شود. …
  4. روی USB Drive ضربه بزنید. …
  5. روی Internal Storage ضربه بزنید تا فایل های گوشی خود را مشاهده کنید.

حافظه USB در گوشی کجاست؟

همچنین می‌توانید برنامه تنظیمات Android را باز کنید و روی «Storage & USB» ضربه بزنید تا یک نمای کلی از حافظه داخلی دستگاه خود و هر دستگاه ذخیره‌سازی خارجی متصل شده را ببینید. روی حافظه داخلی ضربه بزنید تا فایل‌های موجود در دستگاه خود را با استفاده از مدیر فایل ببینید. سپس می توانید از مدیر فایل برای کپی یا انتقال فایل ها به درایو فلش USB استفاده کنید.

انواع کاربرد کابل OTG

و اما او تی جی ها علاوه بر انتقال داده کاربردهای دیگری نیز دارند. اگر شما هم بجای استفاده از فلش مموری های او تی جی دار از کابل او تی جی استفاده می کنید به راحتی می توانید موس کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به آن وصل کنید و به راحتی از آن استفاده کنید. و اما نکته اینجاست که شما نباید نگران خوانده شدن موس توسط تبلت یا گوشی موبایلتان باشید زیرا تمام دیوایس هایی که از او تی جی پشتیبانی میکنند موس لپ تاپ یا pc شما را شناخته و قابل استفاده هستند.

شارژ تبلت خود را به گوشی موبایلتان انتقال دهید. این کار را همیشه انجام ندهید زیرا سبب می شود عمر باتری دو دستگاه پایین بیاید ولی شرایط حادی نیز وجود دارد که به شارژ گوشی موبایل بیشتر از شارژ تبلت نیاز دارید در این مواقع با اتصال کابل او تی جی به تبلت و اتصال آن توسط کابل شارژ به گوشی موبایل می توانید گوشیتان را شارژ کنید و این مهم به این علت امکان پذیر است که باتری تب لت دارای میلی امپر ساعت بالاتری نسبت به گوشی موبایل است.

در گوشی موبایلتان با کنترلر پلی استیشن یا ایکس باکس بازی کنید و از بازی هایی که توسط این دسته ها پشتیبانی می شوند لذت ببرید.

دوربین های DSLR و یا آنالوگ خود را به واسطه او تی جی به گوشی موبایل وصل کنید و عکس ها و فیلم ها را به راحتی انتقال دهید زیرا با اتصال او تی جی به آن دوربین همانند یک فلش مموری یا دستگاه ذخیره ساز دیگر عمل می کند.

بدون شک تایپ کردن به وسیله کیبورد در نوشتن متن های طولانی آسان تر از صفحه تاچ موبایل است در این شرایط نیز دست به دامان کابل او تی جی می شویم  و کیبورد خود را به آن وصل می کنیم تا به یاری ما بیاید.

و اخرین پیشنهاد ما به شما در خصوص کاربردهای او تی جی استفاده از آن برای انتقال اطلاعات از هارد اکسترنال است و این مهم در صورتی امکان پذیر است که هارد شما از او تی جی پشتیبانی کند.

فلش مموری او تی جی چیست؟

و اما پر کاربردترین ویژگی OTG ها اتصال آن ها به فلش مموری است که کاربر می تواند بدون نیاز به PC یا لپ تاپ به تمام داده های درون فلش مموری خود دست یابد.

اتصال فلش مموری به گوشی موبایل توسط کابل OTG، تبدیل OTG و یا فلش مموری های دارای دو سر USB و microUSB هستند امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *