مقالات

فلش مموری ضد آب و ضد ضربه

امروزه در بازار آی تی سرعت رو به رشد تکنولوژی را شاهد هستیم کمپانی های تولید کننده فلش مموری نیز به دنبال رضایت مشتریان خود روند رو به رشدی را دنبال می کنند.
اگر مدام در سفر هستید و یا دستتان زیاد عرق میکند و یا محیط هایی با رطوبت بالا کار می کنید و به دنبال فلش مموری مناسب می گردید پیشنهاد ما به شما استفاده از فلش مموری های ضد آب و ضد ضربه اچ پی و پی ان وای است.
حال سوالی که ایجاد می شود روشی برای شناسایی فلش مموری های ضد آب و ضد ضربه است و اینکه منظور از فلش مموری ضد آب و ضد ضربه چیست؟
برای رسیدن به این پاسخ ابتدا باید با اجزای اصلی تشکیل دهنده فلش مموری ها آشنا شویم
هر فلش مموری به طور کلی شامل یک چیپ داخلی ، پورت خروجی و بدنه اصلی می باشد. هر پورت شامل چهار پین اصلی است که ضد آب بودن این بخش بی معناست زیرا اتصال پورت با درگاه ورودی سیستم شما باید فلز به فلز باشد و هر گونه روکش بر روی پین های انتقال دیتا و پین برق مانع اتصال برق و انتقال دیتا می شود.

حال منظور از ضد آب بودن فلش مموری شما ضد آب بودن چیپست آن است که هر کمپانی با تکنولوژی مخصوص خود از روش های منحصر به فرد جهت ضد آب کردن چیپست ها استفاده می کنند و کمپانی پی ان وای در این عمر جز کمپانی های پیشرو بوده است .

و اما بدنه که نقش اساسی و مهم در این مبحث را دارد.

فلش مموری ها از نظر جنس بدنه به سه گروه فلزی، پلاستیکی و رابر تقسیم بندی می شوند همان گونه که در تصویر بالا ملاحظه می کنید فلش مموری های فلزی و فلش مموری هایی با جنس بدنه رابر می توانند زیر مجموعه این گروه از فلش مموری های ضد آب قرار گیرند و مطمئنا فلش مموری هایی با جنس رابر پیشنهاد مناسب تری برای شما در این خصوص به حساب می آیند (منظور از فلش مموری رابر همان فلش مموری هایی است که در بازار با نام پاکنی به شما معرفی می گردد )

پلی بوتادین یا همان لاستیک رابر در برابر آب و در برابر نور خورشید مقاوم است و از خواص دیگر آن می توان مقاوم بودنش در برابر سائیدگی و ترک خوردگی اشاره کرد.

این نوع فلش مموری به علت مقاوم بودنش در برابر گرما از نمونه های فلزی پر فروش تر می باشند. باید این نکته را نیز متذکر شویم که اکثر فلش مموری های فلزی بدون در هستند و انتخاب مناسبی برای این مهم نمی باشند.
نکات مهمی که در خصوص ضد آب بودن فلش مموری ها باید بدانید این است که هیچ گاه فلش مموری خود را در معرض مستقیم آب قرار ندهید زیرا همان گونه که پیش تر توضیح داده شد پین ها ضد آب نیستند حال اگر فلش مموری تان در معرض مستقیم آب قرار گرفت اجازه دهید فلش مموری تان به صورت کامل خشک شود و بعد از آن استفاده کنید.
و اما کمی خلاقیت
اگر فلش مموری تان از کیس جدا شده میتوانید با وسایل ساده آن را تبدیل به فلش مموری ضد آب کنید.
مواد مورد نیاز:

  • کاتر
  • نخ
  • دو عدد لیوان یک بار مصرف
  • چسب نواری
  • چسب epoxy
  • بشقاب
  • گیره
  • قلم مو

روکش رویی فلش مموری خود را با احتیاط باز کنید به گونه ایی که چیپست و درگاه خروجی آن آسیب نبیند (نکته :چیپست را به هیچ عنوان از پورت جدا نکنید)
حال دو عدد لیوان یک بار مصرف را از قسمت انتها سوراخ کرده و مطابق شکل یک نخ را به بین دو لیوان نصب کنید. لیوان ها را توسط چسب نواری روی میز ثابت کنید تا در ادامه به عنوان پایه نگهدارنده از آن استفاده کنیم
به پورت فلش مموری خود نگاه کنید دو عدد سوراخ روی آن مشاهده می کنید تکه ایی نخ را از سوراخ رد کنید تا در مرحله آخر بتوانیم فلش مموری را آویزان کنیم
مقداری چسب epoxy را درون بشقاب ریخته و با یک قلم موی کوچک کل فضای چیپست را به چسب آغشته کنید توجه داشته باشید فضا بطور یک نواخت و پیوسته به چسب آغشته شده باشد (نکته : سعی کنید چسب را بصورت لایه نازک استفاده کنید که در مرحله آخر درون کیس فلش مموری جا شود)
فلش مموری خود را توسط نخی که از قبل به پورت آویزان کرده بودید و یک گیره کوچک از نخ ما بین دو لیوان آویزان کنید و اجازه دهید چیپ فلش مموری تان کاملا خشک شود.(می توانید بجای لیوان و نخ از هر پایه نگهدارنده ی دیگری استفاده کنید)

چیپ زد آب شما آماده شده است ، کیس فلش خود را که در مرحله اول جدا کرده بودید را بیاورید و چیپ ضد آب خود را مجددا درون آن گذاشته و بچسبانید فلش ضد آب شما آماده است ولی همان گونه که در پاراگراف های قبل نیز گفته شد فلش مموری شما به طور کامل ضد آب نشده و لازم است در پوش مناسبی برای آن پیدا کنید تا فلش مموری شما بطور کامل زده آب شود
حتی می توانید از وسیله دیگری به عنوان کیس جهت محافظت از چیپ استفاده کنید.
و همانگونه که در شکل زیر می بینید با کمی خلاقیت میتوان آن را به طور کامل زده آب کرد.

این روش را برای فلش مموری هایی که از کیس جدا شده اند میتوان اجرا کرد تا بتوان مدت زمان بیشتری از فلش مموری استفاده کرد و طول عمر آن را بالا برد.
همه نکاتی که گفته شد در حد یک ایده خلاقانه جهت ضد آب کردن فلش مموری است
آنچه مطالعه فرمودید اطلاعاتی در خصوص فلش مموری ضد آب بوده است برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تلاش به شماره 88174650-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *