مقالات

نگهداری از فلش مموری

قطعاً شما هم ذخیره سازی اطلاعات بر روی فلش مموری را به خاطر قیمت مناسب، تنوع ظاهر و حجم فلش مموری، حمل و نقل آسان و انتقال ساده دیتا به سایر ابزارهای ذخیره سازی ترجیح می دهید.

با این که فلش مموری ساده ترین و متداول ترین روش برای ذخیره سازی اطلاعات است اما ساختار فلش مموری ممکن است مانند هر وسیله دیگری پس از گذشت مدتی تغییر کند و شما نتوانید به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

برای جلوگیری از خرابی ناگهانی فلش مموری باید طریقه نگهداری  از آن را بدانید. جایی که حافظه فلش مموری فاقد قطعه مکانیکی است ، بنابراین مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد.

با این حال اتصالات داخلی آن آسیب پذیر است و باید در برابر ضربات شدید محافظت شود. بیشترین درصد خرابی فلش مموری ناشی از صدمات فیزیکی می باشد.

زمانی که فلش مموری به کامپیوتر وصل و تبادل اطلاعات صورت می گیرد؛ ممکن است برخی از اطلاعات مربوط به نقل و انتقال داده ها روی RAM ذخیره شود، که با Safe to Remove کردن، به سیستم می گویید نیازی به اطلاعات روی RAM نیست و سیستم با پاک کردن این اطلاعات ، اجازه می دهد فلش مموری را از کامپیوتر خود جدا کنید.

در برخی از ویندوزها ممکن است چراغ چشمک زن فلش مموری خاموش نشود. این چراغ اگر در حال چشمک زدن باشد  در حال جا به جایی اطلاعات است و به هیچ وجه نباید از سیستم جدا شود و چراغ ثابت نشان دهنده این است که هیچ اطلاعاتی بین فلش مموری و سیستم رد و بدل نمی شود . البته می توان تنظیمات را به گونه ای انجام داد تا برای جدا کردن فلش مموری نیازی به Safe to Remove نباشد.

برای انجام این تنطیمات My Computer را باز کرده و روی آیکون فلش مموری راست کلیک کنید و وارد Properties شوید. در تب Hard Ware روی Chang Setting کلیک کنید.

در این بخش اگر Enable Write Caching On the Device را بر دارید و دیگر برای جدا کردن فلش مموری از کامپیوتر نیازی به Safe of Remove ندارید. با انجام این کار نوشتن و خواندن اطلاعات روی فلش مموری با کارایی کمتری انجام می شود ولی این افت کیفیت بسیار نا محسوس است و می توان از آن چشم پوشی کرد.

برای نگهداری از فلش مموری از اتصال دائمی فلش به سیستم خودداری کرده و بعد از پایان کار آن را جدا کنید. در صورتی که هنگام کار کردن با فلش، متوجه داغ شدن بیش از حد آن شدید، پاور سیستم خود را چک کنید.

قبل از اتصال حافظه های فلش به تلویزیون، ، سینمای خانوادگی و رسیور و… دستگاه را خاموش کرده و سپس این حافظه فلش را به دستگاه وصل کنید.

در این مقاله با برخی از تدابیر برای نگهداری از فلش مموری آشنا شدیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88174650-021شرکت تلاش تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *