مقالات

چگونه مموری کارت مناسب با گوشی خود را انتخاب کنید

سیم کارت

تعریف مموری کارت:

یک حافظه فلش الکترونیکی ( مموری کارت) دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات است که برای ذخیره اطّلاعات دیجیتالی به کار می رود که معمولاً در بسیاری از دستگاه‌ها ی الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ ها، تلفن همراه، دوربین‌های دیجیتالی، دستگاه پخش صوتی دیجیتال و کنسول بازی استفاده می‌شوند. مموری کارت ها امکان نوشتن و پاک کردن چندباره اطلاعات را دارند و بدون نیاز به برق اطلاعات را حفظ می‌کنند.

در بازار امروز کارت های حافظه جانبی یا مموری کارت های متعددی وجود دارد، اکثر دستگاه های تلفن همراه جدید از سه رده اصلی مموری کارت پشتیبانی می کنند. این رده ها عبارتند از : Class 10  و UHS-1 Class 1 و UHS-1 Class 3 است.

حال به نکاتی در مورد انتخاب مموری کارت می پردازیم تا در هنگام خرید بدانید چگونه مموری کارت مناسب با گوشی خود را انتخاب کنید .

نخستین نکته ای که در انتخاب مموری کارت باید به آن توجه کرد ظرفیت آن می باشد:

شما معمولا هنگام انتخاب بین دو نوع از کارت حافظه  SDHC و SDXC بر سر دو راهی قرار می گیرید. در حالی که تنها تفاوت کارتهای  SDHC و SDXC در ظرفیت آن ها می باشد.

ظرفیت مموری کارت های SDHC از 2 تا 32 گیگا بایت و ظرفیت کارت های SDXC از 32 گیگا بایت تا 2 ترابایت می باشد.

شما ممکن است به خرید مموری کارت با ظرفیت بالا وسوسه شوید، ولی باید بدانید که دستگاه شما چه کارتی را پشتیبانی می کند. اینجا لیستی از بهترین دستگاه ها ی اندروید با کارت ها ی حافظه جانبی نوشته شده است.

  • گلکسی اس و اس 7 اج : 200 گیگابایت
  • ال جی وی 10: 2 ترابایت
  • موتورلا جی 2015 : 32 گیگابایت
  • سونی اکسپریا زد 5 کامپکت : 200 گیگابایت

وان تاچ آیدل 3 : 32 گیگابایت بعد از این که ظرفیت مموری کارت خود را تعیین کردید، نوبت به  مشخص کردن سرعت آن است . سرعت کلاس مموری کارت شما مشخص کننده دریافت سریع اطلاعات می باشد.

کلمه اختصاری UHS به معنای فوق العاده سریع می باشد که در حال حاضر دو نمونه درگاه انتقال اطلاعات دارد. این درگاه نقش اتصال مموری کارت با سخت افزار تلفن همراه را دارد که با برچسب ها ی شماره 1و 2 به شناسایی سرعت بالای کارت حافظه جانبی کمک می کند.

کارت های UHS-2 ،که حاوی یک ردیف اضافه از پین ها، در حال تولید بوده ولی تعداد محدودی از دستگاه های موبایل این ها را پشتیبانی می کند. کارت های حافظه SDHC و SDCX می توانند هرکدام از این سه نمونه باشند چرا که ظرفیت و حافظه به صورت مستقیم با هم در ارتباط نیستند. اینجا حداقل سرعت با اهداف خاصی از هر کلاس نوشته شده است .

دومین نکته مهم در انتخاب مموری کارت  سرعت آن می باشد :

  • Class 10 سرعت 10 مگا بایت بر ثانیه : عکسها ی پشت سرهم و فایل ها ی ویدئویی با کیفیت 1080p
  • UHS-1 Class 1 سرعت 10 مگا بایت بر ثانیه : ویدیوها ی زنده و فایل ها ی ویدئویی با کیفیت  1080p
  • UHS-1 Class 3 سرعت 30 مگا بایت بر ثانیه : ویدئوها ی زنده و فایل ها ی ویدئویی با کیفیت 4k

با مطالعه این مقاله دریافتید چگونه مموری کارت مناسب با گوشی خود را انتخاب کنید ، برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تلاش ، با شماره 88174650-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *