مقالات

چطور بر روی فلش مموری پسورد بگذاریم؟

پسورد روی فلش مموری

در این مقاله به چگونگی پسورد گذاری روی فلش مموری و روش آموزش آن می پردازیم . امروزه فلش مموری به عنوان وسیله ا ی پر کاربرد در دسترس عموم قرار دارد .

همه ما می دانیم که انتقال اطلاعات با استفاده از فلش مموری ها چقدر آسان و راحت شده است ، طبیعی ست با زیاد شدن استفاده از فلش مموری مشکلات متعددی در استفاده از آن پدیدار خواهد شد ، ویروسی شدن فلش مموری ها و گم کردن اطلاعات فلش مموری و یا سرقت آن ها از جمله مشکلات موجود است . یک راه مطمئن برای محافظت از انتقال اطلاعات توسط فلش ها رمز گذاری آن ها ست.

در این مقاله بر آن شدیم که اگر کاربری فلش مموری خود را گم کرد ، نگرانی از بابت انتشار اطلاعات موجود در آن نداشته باشد .

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، با رمز گذاری درایو‌ های قابل حمل، حداقل با گم کردن فلش خود خیالتان بابت استفاده نا مناسب از اطلاعات داخل آن راحت است.

دو روش کلی برای پسورد گذاری فلش مموری ها وجود دارد.

1- بدون استفاده از نرم افزار

2- با استفاده از نرم افزار

برای روش اول مراحل زیر را دنبال کنید . (ویندوز سون به بعد)

ابتدا فلش خود را به کامپیوتر وصل کنی my computer را باز نمایید . درایو فلش را پیدا کنید و بر روی آن کلیک راست کنید .

گزینه turn on BitLocker را انتخاب کنید.

یک پنجره باز می شود . کنار گزینه Use a password to unlock the drive را تیک بزنید . و در دو کادر زیر پسورد خود را وارد کنید و سپس next را بزنید .

در پنجره باز شده دو راه پیش روی شماست. یا می توانید پسورد را در یکی از درایوهای کامپیوتر خود ذخیره کنید تا در صورت فراموش شدن از آن استفاده نمایید و یا می توانید پرینتی از آن تهیه کنید. یکی از این دو روش را انتخاب نمایید تا در صورت فراموش کردن پسورد خود دچار مشکل نشوید و سپس next را بزنید .

در پنجره باز شده ، گزینه Start Encryption را کلیک کنید تا عملیات آغاز شود.

نکته: ممکن است این فرایند کمی طول بکشد، تا پایان کار صبر کنید. بستن پنجره در حین عملیات یا بیرون کشیدن فلش ممکن است اطلاعات شما را بسوزاند .

پس از پایان عملیات گزینه close را بزنید .

و اما روش دوم

نرم افزار های زیادی برای رمز گذاری روی حافظه های قابل حمل طراحی و ایجاد شده است. شما می توانید آن ها را نصب کنید و به راحتی برای فلش مموری یا هر حافظه قابل حمل دیگری پسورد بگذارید . که ما به نام بردن چند تا از معروف ترین آن ها در این بخش اکتفا می کنیم.

TrueCrypt، GiliSoft USB Stick Encryption ، Kakasoft USB Security ، از جمله این نرم افزار ها هستند .

مقاله ای که خواندید روشی بود برای آن که بدانید چطور بر روی فلش مموری پسورد بگذاریم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر ، با شرکت تلاش ، با شماره 77174650-021 تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *