مقالات

دسته بندی فلش مموری بر اساس جنس

فلش مموری اچ پی

فلش مموری را می توان بر اساس چند ویژگی آن دسته بندی کرد.

1- ظرفیت فلش مموری  2- سرعت انتقال داده ها  3- جنس فلش مموری

در این مقاله به دسته بندی فلش مموری بر اساس جنس آن می پردازیم.

توضیح و نمونه ای از فلش های پاکنی :

فلش مموری های پاکنی اچ پی اکثرا” کوچک، بسیار شکیل و با طراحی حرفه ای ساخته شده اند. این فلش ها با بدنه‎ای شبیه پاک کن، ساخته شده از سیلیکون بسیار مقاوم و انعطاف پذیر ، در برابر هرگونه ضربه و نفوذ آب ایمن بوده و دارای سرعت جابه جایی دیتاهای بسیار عالی و شامل گارانتی های بدون قید و شرط با تاریخ های مناسب و گاهی مادام العمر می باشند. اکثر آن ها دارای یک آویز کوچک می باشند که می توان آنها را به جا سوئیچی متصل نمود و می توان گفت یکی از مناسب ترین ها در انتخاب خرید فلش مموری به شمار می ‎آیند.

فلش مموری HP V245 یکی از مدل جدید فلش های پاکنی می باشد که در گنجایش های متفاوت و دارای تنوعی ارائه شده و مصرف کنندگان طبق مصرف خود می توانند فلش مد نظرشان را تهیه کنند . هنگامی که در حال جابه جایی و یا سیو اطلاعات هستید هیچ اضافه وزنی را برای شما ندارد و جای خاصی را نمی گیرد. این مدل ثابت کننده این است که شما بهترین لوازم جانبی را برای سیو اطلاعاتتان برگزیده اید.

توضیح و نمونه ای از فلش های فلزی :

شرکت پی ان وای، کارخانه مطرح شده و پویا در تولید محصولات USB و حافظه های ذخیره سازی، نمونه های جدید و کوچکی از فلش های اچ پی را به بازار عرضه نموده است. این نمونه های جدید به راحتی امکان جابه جایی و سیو نمودن دیتاها مانند آهنگ ها، عکس ها و چیزهای دیگر را به شما می دهد.

شرکت HP از قدیمی ترین تولید کنندگان حافظه مموری است که در حال حاضر اقدام به شناساندن فلش مموری v210w کرده است . این فلش حاوی رابط USB 2.0 می باشد .

 فلش مموری v210w دارای طراحی مناسب و دارای ابعاد ۴٫۵×۱۲٫۱×۴۰ میلیمتر و وزن ۶٫۲ گرم می باشند که در دل مصرف کننده به خوبی جای گرفته است و نیز این فلش دارای درپوش محافظ نیست.

به این ترتیب مصرف کننده نگرانی در مورد گم شدن آن نخواهد داشت. این فلش حاوی گیره ی فلزی قوی است که به آسانی بر لبه ی کتاب، پوشه ، کاغذ، جیب، و …… متصل میشود و این مورد تا حدود زیادی مانع از گم شدن این فلش می شود.

سیستم عامل هایی که با این مدل سازگاری دارند ، Windows و MAC می باشند و به آسانی و بدون نیاز به ، به روز رسانی و یا نرم افزاری دیگر ازطریق سیستم شناسایی می شود.

توضیح و نمونه ای از فلش مموری های پلاستیکی :

فلش مموری ها، یکی از رایج ترین نوع حافظه های قابل حمل هستند و در دستگاه های کوچکی مانند دوربین های عکاسی دیجیتال، رایانه های جیبی فاقد صفحه کلید که در امور تجاری مورد استفاده قرار می گیرند ملقب به Personal Digital Assistant) PDA) و انواع حافظه ها مصرف بسیاری دارند.

فلش ها با اتصال از طریق درگاه USB روشی راحت و سریعی را به جهت پیشبرد فضای ذخیره سازی، در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند و به علت داشتن ویژگی Plug Play به آسانی و در هر موقعی، می توان یک فلش دیسک را به درگاه USB متصل و یا از آن جدا نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *