مقالات

روش جلوگیری از سوختن فلش مموری

علت سوختن فلش مموری

در پی تحقیقات به عمل آمده مهم ترین علت سوختن فلش مموری ، وجود پورت های فلش جلوی کیس می باشد. پورت ها با توجه به دفترچه مادربورد به مادربورد وصل می شوند. اگر شخصی که سیستم شما را Assemble کرده به درستی پین های این پورت را تنظیم نکرده باشد ، برق جا به جا به فلش مموری وارد می شود و این امر موجب سوختن فلش مموری می شود .

در ادامه باید به حالت Quick Removal اشاره کرد. این حالت پیش فرض برای جدا کردن فلش مموری می باشد در این زمان فلش مموری نیازی به Safely Remove ندارد یعنی پس از پایان کار به آسانی و بدون انجام کاری می توان فلش مموری را از سیستم جدا کرد .

Better Performance عملکرد پر سرعت تر و بهتری نسبت به حالت قبل دارد، اما قبل از جدا کردن فلش مموری کاربر حتماً باید Safely Remove کند ، در غیر این صورت امکان سوختن و خراب شدن فلش مموری بسیار بالاست .

در صورتی که حتی روی گزینه Better Performance باشید و فلش مموری را ناگهان جدا کنید فلش مموری نمی سوزد، ولی ممکن است برخی از اطلاعات اضافه Cash که ویندوز برای کار سریع تر، در هر لحظه روی فلش می نویسد یا از روی آن می خواند و روی درایو C می نویسد ، ناقص نوشته شود که آن هم جای نگرانی ندارد .

پیشنهاد می شود که تا حد ممکن کاربران برای استفاده از فلش مموری خود در کامپیوتر های عمومی، از پورت های پشت کیس استفاده کنند. زیرا امکان خطا در پورت های پشت کمتر است زیرا توسط شرکت به مادر بورد متصل شده اند.

در این جا باید افزود : فلش مموری ها بر روی دو حالت قرار می گیرند که از مسیر زیر قابل رؤیت است که کاربر باید روی آیکون فلش مموری در my computer کلیک راست کرده و گزینه ی properties را انتخاب کند و در غیر این صورت به تب Hardware رفته و بعد از انتخاب فلش مموری از لیست گزینه ی properties را انتخاب کند که در پی آن پنجره ی جدیدی باز می شود که باید به تب Policies بروید.

روش جلوگیری از سوختن فلش

فلش مموری ها برای کاربران کامپیوتر حکم چمدانی از اطلاعات و عکس ها و فیلم ها را دارند! اما تصور کنید لحظه ای را که متوجه شوید این چمدان با تمام اطلاعاتش نابود شده است! یکی از بزرگ ترین دلایل سوختن فلش، کشیدن فلش بدون انتخاب گزینه Safely Remove Hardware یا Eject می باشد .

در ورژن های قبلی فلش مموری، زمانیکه انتقال اطلاعات انجام میگرفت اگر یکدفعه فلش مموری را از پورت USB جدا می کردیم، می سوخت و دیگر دسترسی به اطلاعات نداشتیم .

خوب راه حلی برای این گزینه در ویندوز 7 وجود دارد که با فعال کردن آن می توانیم فلش مموری را بدون Eject کردن از پورت USB جدا کنیم  .

1- برای انجام اینکار بر روی منوی استارت کلیک کرده و در کادر جستجو تایپ کنید Device Manager در بالای کادر جستجو نتایج نمایش داده می شود . گزینه مورد نظر را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید .

2 – در قسمت Disk Drive فلش مموریهای نصب شده به کیس نمایش داده می شود. بر روی یکی از آنها به دلخواه دابل کلیک میکنم تا صفحه مربوط به تنظیمات فعال شود  .

3- همانطور که مشاهده می کنید صفحه باز شده دارای چند تب می باشد . بر روی تب Policies کلیک کنید .

4– بسیار خوب 2 گزینه در این قسمت وجود دارد .

در صورتیکه بخواهید فلش مموری را بدون Eject کردن از پورت USB خارج کنید، کافیست گزینه  Quick Removal را انتخاب کرده و بر روی کلید OK کلیک کنید. با انتخاب گزینه دوم هم باید قبل از کشیدن فلش مموری از گزینه Safely Remove Hardware استفاده کنیم. به همین راحتی می شود از سوختن فلش مموری جلوگیری کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *