مقالات

شارژر فندکی چیست؟

شارژر فندکی

امروزه به دلیل استفاده زیاد از گوشی موبایل و اتصال به اینترنت شارژ گوشی زودتر از حالت معمول تمام می شود. اگر در منزل و یا محل کارتان باشید این امر مشکل ساز نیست، اما در مسافرت و یا زمانی که دسترسی به برق شهری ندارید تبدیل به یک مشکل بزرگ می شود.

در این مقاله می خوانیم که شارژر فندکی چیست؟ ، چگونه کار میکند ، و نکات مهم در خرید شارژر فندکی چیست.

شارژر فندکی

همان طور که از اسم آن مشخص است، شارژر فندکی ماشین برای آن طراحی شده که شما بتوانید گوشی هوشمند خود را داخل ماشین شارژ کنید .

شارژر فندکی یک دستگاه الکترونیکی است که برق 12 ولت ماشین را به ولتاژ 5 ولت استاندارد USB تبدیل می کند. این شارژر ممکن است تک خروجی و یا 2 خروجی باشد که دارای یک خروجی 1 آمپر و یک خروجی 1/2 آمپر است.

نکات مهم در خرید شارژر فندکی

در هنگام خرید علاوه بر زیبایی ظاهری نکات دیگری هم هست که باید به آن توجه کرد :

1- تعداد پورت ها

2- جریان خروجی شارژر فندکی

اگر گوشی موبایل و یا تبلت خود را همیشه به همراه دارید، بهتر است شارژر فندکی ای بخرید که یک پورت 1/2 آمپر و یک پورت 1 آمپر داشته باشد.

تبلت ها به دلیل داشتن باتری های بزرگ تر برای شارژ شده نیاز به جریان بیشتری دارند. پس برای شارژحتماً باید به خروجی 1/2 آمپر وصل شوند.

استفاده از شارژر فندکی به ماشین و گوشی آسیب می زند؟

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در صورت خاموش بودن ماشین گوشیتان را به شارژر وصل نکنید زیرا توان الکترونیکی باتری ماشین را تخلیه می کند. حتی اگر گوشی وصل نباشد و فقط شارژر فندکی به فندک ماشین وصل باشد اندکی از توان باتری کشیده می شود .

پس فقط زمانی که ماشین روشن است و می خواهید گوشی خود را شارژکنید شارژر را به فندک ماشین وصل کنید . زیرا زمانی که ماشین روشن است یک قطعه در حال شارژ کردن باتری ماشین است  و برق کلاً از آن جا تأمین می شود پس شارژ کردن گوشی با شارژر فندکی روی باتری ماشین خیلی تأثیر منفی ندارد.

در ضمن بهتر است در موقع استارت زدن ماشین ، گوشی به شارژر وصل نباشد چون ممکن است نوسان برق به شارژر فندکی یا گوشی شما آسیب وارد کند ، البته شاید هیچ وقت این اتفاق رخ ندهد اما رعایت این امر خالی از لطف نیست .

آنچه خوانید اطلاعاتی درباره شارژر فندکی بود، در صورت بروز مشکل و سوالات خود با شماره 88174650-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *