مقالات

معرفی فلش مموری USb 3.0 و پورت آن

فلش مموری

به منظوز معرفی فلش مموری ابتدا به نحوه ی نام گذاری آن که برگرفته از حروف ابتدای Universal Serial Bus است، می پردازیم . این عبارت به معنای گذرگاه عمومی برای رد و بدل کردن data بین رایانه و دستگاه های جانبی است.

تا به امروز فلش مموری در 3 ورژن usb 1.0 و usb2.0 و usb 3.0 نامگذاری شده است. می توان گفت که در آخربن ورژن فلش مموری usb3.0 بیشترین و مهمترین تفاوت سرعت انتقال اطلاعات است . معرفی فلش مموری USb 3.0 و پورت آن

سرعت فلش مموری usb2.0 حدوداً 480 مگابایت بر ثانیه یا 60 مگابایت بر ثانیه می باشد و بر حسب High Speed  بر فلش مموری می باشد. در حالیکه  سرعت در فلش مموری usb2.0  چهارصد مگابایت یا 2/3 گیگا بایت بر ثانیه است و در بهترین حالت زمانیکه فلش مموری usb3.0 را به پورت usb 3.0 متصل کنیم با بالاترین سرعت مواجه خواهیم شد که از علل آن می توان به نرخ سرعت سیگنالیک اشاره کرد . معرفی فلش مموری USb 3.0 و پورت آن

نرخ سیگنالیک usb 2.0 480مگابایت در ثانیه است و نرخ سیگنالیک usb3.0 گیگابایت در ثانیه می باشد . همچنین تحقیقات نشان می دهد که سرعت نوشتن اطلاعات بر روی فلش مموری usb2.0  حدوداً 9/7 مگابایت تا 5/9 مگابایت می باشد.

در واقع فلش مموری usb 3.0 ده برابر سریعتر از فلش مموری usb 2.0  و 40 برابر سریعتر از فلش مموری usb 1.0 است. همچنین usb 3.0 بالاترین توان انتقالی به Device های متصل به پورت را افزایش می دهد به عبارتی usb2.0  به ازای هر واحد متصل 100 میلی آمپر عبور می دهد در حالیکه usb 3.0 حداکثر 800 میلی آمپر را پشتیبانی میکند.

همچنین USB3 به طور قابل توجهی ضخیم تر از USB2  می باشد و متشکل از 6 سیم موازی می باشد در صورتیکه USB2 فقط دارای دو سیم موازی است و از طریق پهنای باند بیشتری که دارد میتواند data  بیشتر و سریعتری نسبت به USB2 جابجا کند.

از ویژگی های شاخص USB3 نسبت به USB2  می توان به این موضوع اشاره کرد که  USB3 کاملا دو سویه عمل میکند یعنی بطور هم زمان اطلاعات را دریافت و ارسال می کند درحالیکه USB2  کاملا یک طرفه عمل میکند در واقع  USB3 انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کرده و در نهایت USB3  مدیریت انرژی را ارتقا می دهد.

و هم چنین جریان فلش مموری USB2  حدودا 500 میلی آمپر و جریان فلش مموری USB3  حدودا 900 میلی آمپر می باشد که برای استفاده کاربر هیچ فرقی در استفاده با کامپیوتر یا لپ تاپ ندارد. در ادامه لازم به ذکر است که سرعت بالای انتقال داده ها جدای از قابلیت فلش مموری به چند عامل دیگر هم بستگی دارد که در زیر به چند مورد آن می پردازیم

  1. سرعت استاندارد USB
  2. سرعت فلش مموری
  3. سرعت هارد دیسک
  4. مشغول بودن معرفی فلش مموری USb 3.0 و پورت آن

به منظور شناخت اینکه پورت USB  شما USB2  است یا USB3  است باید به رنگ پورت دقت کنید اگر رنگ لبه داخلی پورت آبی باشد یعنی USB  شما USB3  است ولی اگر مشکی باشد در اکثر مواقع USB2  است.

هم چنین علامت SS  بالای درب پورت USB  نشان از سرعت بالای USB  میباشد (ss  مخفف super speed  است). خوشبختانه پورت USB3  این قابلیت را دارد که کاملا از فلش مموری USB2  پشتیبانی کند.(در صورت سالم بودن DRIVE ) همچنین از طریق پورت USB3 میتوانید 10 برابر سریعتر از USB2 دستگاه های متصل را شارژ نمایید. (با توجه به علامت برق کنار پورت)

فقط توجه داشته باشید که با اتصال فلش مموری USB2 در واقع از سرعت USB2  بهره مند می شوید.

در این مقاله به معرفی فلش مموری USb 3.0 و پورت آن پرداختیم ، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88174650-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *