مقالات

تست سرعت فلش مموری با چند روش ساده

تست سرعت فلش

فلش مموری ها یکی از ابزار ذخیره و انتقال اطلاعات است. اگر به دنبال خرید یک فلش مموری هستید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید که مهمترین انتخاب برای خرید فلش مموری سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات است. که در ادامه با چند روش ساده برای تست سرعت فلش مموری آشنا خواهیم شد.

hd-tune-pro

نرم افزار تست سرعت فلش مموری HD TUNE PRO

برای تست سرعت فلش مموری ها نرم افزار و برنامه‌های مختلفی وجود دارد که معروف ترین نرم افزار تست سرعت فلش مموری نرم افزار HD Tune Pro است.

این نرم افزار که قابلیت انجام چند کار را بر روی فلش مموری را دارد می توان جهت بررسی سرعت فلش مموری از این برنامه استفاده کرد.

بعد از دانلود نصب کنید و سپس اجرا کنید ، این نرم افزار بدون نصب  اجرا نمیشود و حتماً  باید آن را روی ویندوز خود  نصب کنید که این یک  نقطه ضعف محسوب می‌شود البته HD Tune Pro نکات بسیار مثبتی هم دارد که در پایین به آنها اشاره میکنیم.

بعد از اجرا کردن نرم افزار همانند عکس زیر یک پنجره با تب و ابزار زیادی برای شما ظاهر میشود که ما در این مقاله فقط با تب Benchmark کار داریم

حال باید روی تب Benchmark کلیک کنید و بعد فلش مموری خود را به کامپیوتر و ی لپتاپ وصل کنید و از قسمت بالا نام فلش مموری خود را انتخاب کنید.

سپس در قسمت 1 که در عکس بالا مشخص است نوع تست را انتخاب کنید که گزینه اول یعنی Read و گزینه دوم یعنی Write ، سپس در قسمت 2 روی دکمه Start کلیک کنید تا تست سرعت شروع شود.

بعد از تست سرعت که حدود 2 دقیقه طول میکشد باید روی دکمه Stop کلیک کنید البته میتوانید بیشتر صبر کنید تا خود نرم افزار تست را تمام کند. سپس به این قسمت که در عکس زیر مشخص شده است نگاه کنید:

میبینید که در سمت راست عکس سرعت را به مگابایت در ثانیه نشان داده است و در سمت چپ و در صفحه مشکی رنگ یک آمار از سرعت فلش شما نشاد داده است.

حال برای تست نوشتن کافی است در اول گزینه را روی Write بیاورید و سپس روی دکمه Start کلیک کنید و صبر کنید تا تست کامل شود و مانند عکس بالا ظاهر شود.

همچنین با این نرم افزار میتوانید کار های دیگری مثله تست سرعت هارد، تست سلامتی هارد و فلش مموری، مانیتورینگ و.. را انجام دهید که خودتان میتوانید به وسیله تب های بالای نرم افزار این کار ها را به راحتی انجام دهید.

دیگر قابلیت های این نرم افزار

  • دیدن مقدار میزان انتقال
  • تست Cache
  • مشاهده چگونگی استفاده از CPU
  • استفاده از کلیپ بورد
  • کپی متن و اسکرین شات به داخل کلیپ برد
  • مشاهده سلامتی در هنگام تست رم ، فلش و هارد
  • تنظیم و مشاهده دمای هارد
  • تکنولوژی S.M.A.R.T

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *