مقالات

گارانتی فلش مموری و مموری کارت

گارانتی داده پرداز رایانه تاش

این روزها یکی از فاکتورهای با اهمیت در خصوص خرید وسایل الکترونیکی اعم از فلش مموری و مموری کارت و حافظه گارانتی است احتمالاً شما هم تا حالا نام گارانتی مادام العمر را از زبان فروشندگان در زمان خرید محصولاتی برقی و تکنولوژی های جدید بکار رفته در لوازم جانبی ها فلش مموری و مموری کارت  ها شنیده اید و باعث ترغیب شما به خرید آن ها شده است.

گارانتی مادام العمر که برگردان Life Time Waranty از زبان انگلیسی است. در واقع گارانتی مادام العمر یعنی تا زمانی که کالای مورد نظر توسط شرکت مادر تولید می شود تحت گارانتی می باشد.

به طور مثال اگر برای خرید مموری کارت (رم) DDR به فروشگاه رفته باشید بعضاً فروشنده در حالیکه می داند مموری کارت DDR در صورت نو بودن دیگر تحت گارانتی نمی باشد (به علت توقف در تولید این مموری کارت) باز هم از لفظ گارانتی برای مموری کارت مذکور استفاده می کند.

در صورتیکه مموری کارت Discontuned شده و دیگر شامل گارانتی نمی گردد اینطور نیست که شرکت مادر بطور کل هیچ تعهدی در این مورد بر عهده نگیرد بلکه در چنین شرایطی قطعه آسیب دیده از صاحب کالا گرفته شده و قطعه ای سالم یا به روز شده جایگزین شده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

 مموری کارت 1 گیگا بایت که Discontuned شده با یک مموری کارتDDR||| دو گیگا بایت عوض شده و اختلاف قیمت آن از مصرف کننده اخذ گردد .

لازم به ذکر است که در هر کشوری و در هر شرکتی با توجه به سیاست خاص در پیش گرفته آن شرکت گارانتی می تواند معنا و شرایط متناوبی با دیگری داشته باشد.

به طور مثال شرکت Cisco که با نام گارانتی مادام العمر محصولات خود را عرضه می کند تا 5 سال پس از توقف تولید آن محصول خود را موظف به ارائه خدمات جهت گارانتی کرده است و یا شرکت HP در خصوص محصولات در ارتباط با شبکه Network تعریف گسترده و جامعی از گارانتی ارائه داده است که همه ی ما همچنین انتطاری از تمام گارانتی ها داریم.

 منظور از گارانتی مادام العمر طول عمر انسان نیست بلکه به منظور طول عمر تولید محصول مورد نظر توسط شرکت مادر می باشد. علاوه بر آن یک سری شرایط خاص ضمانت هم در ابتدای قید گارانتی وجود دارد که باید بررسی گردد که آیا توسط مشتری رعایت شده است یا خیر و مشکل پیش آمده برای محصول شامل گارانتی می شود یا خیر.

در اکثر موارد مانند سهل انگاری در نگهداری کالا به خصوص فلش مموری مانند شکستگی ، فرورفتگی در بدنه فلش مموری و مشکلات ظاهری آن شامل گارانتی نخواهد شد و بیشتر مشکلاتی از قبیل نواقص فنی مانند سوختن مموری کارت یا فلش مموری شامل گارانتی می شود. به هر حال مقاله فوق اطلاعات جامعی در خصوص گارانتی فلش مموری و مموری کارت بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88174650-021 شرکت تلاش تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *