مقالات

بررسی چند فلش مموری

مقایسه چند فلش مموری

در گذشته نه چندان دور برای انتقال اطلاعات باید از فلاپی استفاده می شد، که تنها برای انتقال فایل های متنی کاربرد داشتند و حافظه آن ها بسیار محدود بود.

پس از مدتی CDها با ظرفیتی حدود 700 مگابایت وارد بازار شدند و از مزیت های آن توانایی انتقال عکس و فیلم بود به همین دلیل مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت. سپس DVD متولد شد که تفاوتش با CD حجم اطلاعانی بود که در خود ذخیره می کرد (بیش از 4 گیگا بایت).

هزینه اندکی که برای CD و DVD پرداخت می شد از عوامل ماندگاری آن ها در بازار بوده اما مشکلات جدی هم وجود داشت.

1-یک بار مصرف بودن CD و DVD (فقط یک بار امکان ذخیره اطلاعات وجود داشت)

2-مقاوم نبودن در مقابل ضربه و لمس

3-انتقال اطلاعات حتماً باید با نرم افزار خاصی مانند Nero انجام می شد.

در نهایت با ورود فلش مموری به بازار تقریباً تمام مشکلات موجود در انتقال اطلاعات بر طرف شد. برتری فلش مموری نسببت به CD و DVD نداشتن محدودیت در دفعات انتقال اطلاعات به عبارتی امکان انتقال همیشگی اطلاعات است .

از مزیت های دیگر فلش مموری ابعاد کوچک این ابزار است. فلش مموری علاوه بر سایز معقول و مناسب خود که نهایتاً به اندازه انگشت انسان ، از امنیت بالایی برای محافظت از اطلاعات برخوردار است.

در این گزارش به بررسی فلش مموری ها ی معقول بازار با ظرفیت ها ی 4 تا 64 گیگا بایت می پردازیم.

1-Transcend

قدیمی ترین فلش مموری موجود در بازار است ، که البته اغلب با فرم ها ی ساده و بدون طرح ها ی دلفریب تولید می شود.

2-Sony

سونی جزء شرکت ها یی است که در تمام زمینه ها فعالیت می کند که تولید فلش مموری هم از این امر مستثنی نیست.

3- King Max

یکی از برند های موجود در بازار بوده که بزرگترین عیب آن بد دست بودن و یا بزرگ بودن سایز آن است.

4-HP

جالب ترین و زیبا ترین طرح ها ی فلش مموری برای شرکت HP می باشد. این فلش مموری در طرح ها و مدل ها ی متنوعی تولید می شود که علاوه بر توجه به شکل ظاهری از حفظ کیفیت و سرعت آن هم چشم پوشی نشده . ساختار این فلش مموری ها اغلب از جنس پلاستیک فشرده بوده که این امر موجب کاهش آسیب پذیری این فلش مموری در اثر ضربه شده است.

HP استاد بلا منازع در تولید فلش مموری های بند انگشتی است. معمولاً فلش مموری های تولید شده در این کمپانی کوچک تر از شرکت های دیگر است.

5-PNY

این فلش مموری جزء پنج برند برتر جهان بوده است و در بین قطعات جانبی کامپیوتر جای خود را تثبیت کرده است . بیشترین تقاضا جهت فلش مموری PNY مربوط به مدل های باریک و کوچک می باشد البته فلش مموری های پلاستیکی و پاک کنی جایگاه خود را در بازار امروز پیدا کرده اند .

آن چه خوانید بررسی چند فلش مموری موجود در بازار بود ، برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تلاش ، با شماره 88174650-021 تماس حاصل  فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *