مقالات

فلش مموری اچ پی بررسی و دسته بندی آن

داده پرداز رایانه تلاش به عنوان نماینده رسمی فلش مموری های اچ پی سعی بر ان دارد در این مقاله  با معرفی اجمالی فلش مموری های اچ پی به کاربران کمک کند تا بهترین انتخاب را از بین ده ها مدل فلش مموری این برند داشته باشند.

اچ پی نامی اشنا در بین عموم که اکثریت آن را با لپ تاپ یا پرینتر می شناسند امتیاز تولید فلش مموری های خود ر در اختیار کمپانی پی ا وای قرار داده که این کمپانی دو اس بی ها را در سری های مختلف تولید و عرضه میکند.

در این نوشته فلش مموری های اچ پی را بر اساس نوع بدنه و سرعت آن دسته بندی می کنیم.

ABS از سری پلیمر های پر مصرف  و مهم در صنعت لوازم جانبی الکترونیک به حساب می اید.

که از سه مونومر اصلی تشکیل شده است مهندسان پتروشیمی با تغییر درصد این مونومر ها توانسته اند حالتهای مختلفی از پلاستیک را با خواص متفاوت تولید و عرضه کنند.

فلش مموری پلاستیکی

سری اولی را که بررسی می کنیم از  ABS ای تولید می شوند که خاصیت کشسان  بودن ندارند و به طبع جز فلش مموری های ارزان تر اچ پی هستد از نظر سرعت همانند دیگر فلش مموری ها دارای سرعت خواند 14 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 4 هستند . چیپست آن ها ضد اب است ولی همانگونه که در مقاله فلش مموری های ضد اب توضیح دادیم منظور از ضد اب بودن  چیپست آن است و پورتی را نمی توان ضد اب تولید کرد.

این سری فلش مموری ها به علت داشتن در، در برابر گرد و غبار محافظ هستند. V150W، V152W، V165W، V160W، V170W از جمله فلش مموری های این دسته می باشند و دارای پورت USB2.0 هستند.

فلش مموری فلزی

دسته دوم دارای جنس بدنه فلزی هستند که در دو سری USB2.0 و USB3.0 تولید می شوند.

V210W : جنس بدنه آن فلزی است و دارای سرعت خواندن و نوشتن 14 و 4 مگابایت بر ثانیه است طراحی آن ساده و بدون در است در پشت ان گیره ایی مانند گیره خودکار تعبیه شده تا بتوانید ان را به جیب لباس یا جزوات خود نصب کنید و نگران گم شدن ان نباشید.

، V225W، V228W، V250W، V251W، V285W، V220W، V295W نیز همانند V210W از این گروه می باشند تنها تفاوتشان در طراحی ظاهری آن هاست

و اما مدلهای کوچک و به اصطلاح بند انگشتی این گروه: V221W ،V222W و V215W

آنها را می توانید در دیوایس هایی که جایگاه پورت کوچکی دارند استفاده کنید و اگر از سری افرادی هستید که فلش مموری های خود را گم می کنید می توانید انها را به وسیله جایگاه کوچکی که در بالای انها قرار دارد به جاسویچی خود متصل کنید .

تمامی مدلهای فلزی که معرفی شد سیلور هستند اگر به دنبال نمونه گلد و جذاب تر میگرید باید به شما بگویم V220 در رنگ گلد نیز تولید می شود که همانگونه که در عکس زیر می بینید تغییرات کوچکی را در مدلهای مختلف ان لحاظ کرده اند

در این گروه فلش مموری هایی با سرعت بالا تر نیز وجود دارد که درای رابط USB3.0 هستند وسرعت خواندن و نوشتن انها به ترتیب 30 و 75 مگابایت بر ثانیه است که در زیر نمونه ایی از انها را ملاحظه می کنید.

فلش مموری رابر

گروه سوم و اخر دارای جنس بدنه ABS رابر است که خاصیت کشسانی بالایی دارد و در برابر ضربه مقاوم هستند طراحی این گروه در دار است و دربرابر گرد و غبار مقاوم هستند .

درصورتی که همیشه در فلش مموری خودتونو گم میکنید باید بگم مدلهایی مثل V245W و  V178 در این گروه پیشنهاد خوبی برای شماست چون در قسمت انتهاییش یه قسمت تعبیه شده که میتونید در هنگام استفاده از یو اس بی در را انجا متصل کنید تا از گم شدن و جا گذاشتنش در جاهای مختلف جلوگیری کنید.

علاوه بر خاصیت کشسان بودن پلاستیک رابر میتوان به تنوعی که برای طراحی در اختیار تولید کنندگان قرار میدهد نیز نام برد و همچنین این سری از بدنه ها در برابر اب مقاو مت بیشتری دارند و در صورت بسته بودن در امکان وارد شدن اب به درون انها خیلی پایین است.

پس اگه به طبیعت گردی علاقه دارید و فلش ممموریتون مدام در برابر خیس شدن است و امکان وارد شدن اسیب فیزیکی به آن بالاست از این گروه استفاده کنید .

این سری از فلش مموری ها نیز دارای پورت USB2.0 و USB3.0 هستند. و سرعتشان متفاوت است.

فلش مموری های otg

سری اخر فلش مموری های اچ پی که به بررسی ان می پردازیم سری او تی جی است که از یک سو به گوشی موبایل و از سوی دیگر به پورت یو اس بی متصل می شود مدل V510  از این گروه است که جنس بدنه ان فلزی با در پلاستیکی است که پورت ان USB2.0 بوده و مینیموم سرعت خواندن و نوشتن ان  14 و 4 مگابایت بر ثانیه است.

تمامی فلش مموری های اچ پی از سیستم windows 2000- XP- vista- windows 7 . 8 – mac os: 10.3 پشتیبانی می کنند.

نکته اخر و قابل توجه هنگام خرید توجه به اصل بودن کالاست برای این مهم به گارانتی محصول توجه کنید و توصیه من خواندن مقاله ایست که در قسمت گارانتی نوشته شده است .

آنچه مطالعه فرمودید اطلاعاتی در خصوص اس اس دی  بوده است برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تلاش به شماره 88174650-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *