مقالات

راهنمای خرید پاور بانک

پاوربانک گلکسبیت

چرا پاور بانک بخریم؟

با توجه به نیاز ما به موبایل و کاربرد زیاد آن­ در زندگی روزمره مان ، بار­ها شاهد تمام شدن باتری موبایل خود در محیط هایی بوده ­ایم که امکان شارژ گوشی و شرایط ماندن در کنار پریز برق را نداشته ایم و این شرایط وقتی سخت تر می­شود که دسترسی به برق شهری نداشته­ باشید.

در شرایطی که دسترسی به برق شهری نداشته باشید و یا نیازمند استفاده از تلفن همراه خود در محیط بیرون از خانه باشید، پاور بانک یا همان شارژر همراه راه نجات شما است.

استفاده از پاور بانک محدود به اشخاص خاصی نیست و می­توان گفت یک وسیله ضروری برای تمامی افراد است. در هنگام سفر، محیط های کاری، اماکن عمومی و… دیگر نیاز به نگرانی بابت تمام شدن باتری موبایل خود نباشید و با خرید پاور بانک مناسب نیاز خود، می توانید به راحتی در هر جا و مکانی به کار با گوشی خود بپردازید.

افزایش ظرفیت باتری گوشی همراهتان مخصوصا در شرایط خاص مثلا زمانی که سفر هستید و دستیابی به پریز برق برای شما امکان پذیر نمی باشد بسیار قابل اهمیت می باشد.

پاور بانک ها راه حل مناسبی برای رفع این مشکل می باشند و حمل آنها بسیار آسان است و شما توانایی استفاده از گوشی همراهتان بیرون از منزل بدون داشتن هیچ نگرانی در مورد شارژ آن را می دهد. مدل های با گنجایش بالا توانایی شارژ 3 تا 4 بار موبایل هوشمندی که کاملا بدون شارژ شده‌اند را دارند بدون آنکه خوشان نیز به اتصال به پریز برق و یا شارژ دوباره باشند.

 

بهترین پاور بانک بازار

نکاتی که قبل از خرید پاور بانک باید بدانیم

قبل از تصمیم گیری درباره خرید پاور بانک ها، می بایست نکات مهم درباره آنها را بدانید. پاور بانک مانند سایر ابزار دیجیتال دارای تنوع زیادی در بازار است. اگر قصد خرید پاور بانک را دارید باید فاکتور هایی مانند وزن و ظرفیت پاور بانک را براساس نوع استفاده خود انتخاب کنید.

انواع پاور بانک

پاور بانک ها در اشکال و ابعاد متفاوت طراحی شده­اند و ویژگی های متفاوتی دارند که کاربر بر اساس نیاز خود می­تواند بهترین پاور مورد نظر خود را خریداری کنید.

پاور بانک استاندارد :

این نوع پاوربانک ها دارای یک رابط هستد که از طریق USB استاندارد شارژ می­شوند. در این مدل معمولا چند ردیف چراغ های LED کوچک دارد که میزان شارژ را نشان می­دهد. بعد از شارژ کامل می­توان دستگاه مورد نظر خود را شارژ کرد.

پاور بانک خورشیدی

همینطور که از اسمش پیداست، این نوع پاور بانک از نور خورشید تغذیه می­کند بنابراین فقط در روز می­توان دستگاه مورد نظر خود را شارژ کرد.

پاور بانک بی­سیم: این نوع پاور بانک از استاندارد  Qi استفاده می­کنند که تقریبا برای انواع دستگاه­ها قابل استفاده است.

خروجی های ترکیبی پاور بانک ها

اغلب پاور بانک ها دارای دو پورت USB می باشند، که بیشتر اوقات یک یا دو آمپری هستند. این عددها به این معنا می باشند که پورت‌ها توانایی حمایت تا یک یا دو آمپر را دارند.

یافتن بیشترین خروجی در بین همه ی پورت ها که یک پاور بانک می تواند آن را حمایت کند، مسئله دشواری می باشد. به عنوان نمونه می توان مدل p 104 PNY را نام برد که 2 پورت یک آمپری و دو آمپری دارد و خروجی نهایی پاور بانک سه آمپر می باشد.

توضیحی که درباره این پاور بانک می توان داد این است که ؛ اگر در این دستگاه از گنجایش هر دو پورت در یک زمان استفاده کنید، تایم شارژ برای دستگاهتان سریعتر خواهد بود . همه ی پاور بانک ها دارای خروجی ترکیبی به حد کافی بزرگ نمی باشند که بتوانند استفاده در یک زمان از همه ی پورت های یو اس بی را تقبل نمایند .

ورودی های پاور بانک ها

جهت شارژ کردن موبایل هایتان خرید پاور بانک بهترین و سودمندترین گزینه می باشد . اما سئوالی که پیش می آید این است؛ چقدر زمان می برد تا همه ی گنجایش پاور بانک شارژ شود که بتوان از آن استفاده نمود؟

طبیعی است که شما می‌خواهید به سرعت این اتفاق صورت گیرد. بعضی از مدل‌های پاور بانک انکر در شش ساعت یا کمتر کاملا شارژ می شوند و بعضی تا ۱۲ ساعت برای کامل کردن شارژ خود لازم دارند که این تایم به نظر زمان طولانی میرسد. بنابراین چه چیزی مشخص کننده سرعت شارژ یک پاور بانک می تواند باشد؟

مواردی برای سنجش این موضوع وجود دارد:

قطعا باتری که دارای گنجایش بالایی می باشد، نیازمند زمان بیشتری برای شارژ می باشد . یکی از عوامل مهم دیگر مقدار شدت جریان پورت یو اس بی ورودی می باشد که به مشخص شدن میزان رفت و آمد جریان برق کمک می کند.

بهترین پورت های ورودی USB ، آن دسته از پورت های ورودی هستند که می توانند تا 3 آمپر را حمایت کنند و این عامل سبب کمتر شدن زمان شارژ و بیشتر شدن قیمت پاور بانک می شود.

توانایی حمل ونقل پاور بانک ها

پاور بانک هایی که دارای وزن سنگین و سایز بزرگی می باشند مناسب برای جابه جایی با کیف نمی باشند. برای انتخاب پاور بانک فقط توجه به حجم آن کافی نیست بلکه وزن و شکل پاور بانک هم باید در نظر گرفته شود.

پاور بانک هایی که مربع شکل هستند نسبت به پاور بانک هایی که مستعطیل هستند برای جای گرفتن در هر فضا و مکانی آنچنان مناسب نمی باشند . این مورد علتی است برای شکل مستعطیلی که برای گوشی های همراه پیشرفته در نظر گرفته شده نیز می باشد ، تا بتوان به راحتی آن را جابه جا نموده و جای داد.

مقاومت پاور بانک ها

شما دوست دارید که هر جایی که گوشی همراهتان هست در کنارش پاوربانک تان را نیز همراه داشته باشید . مثلا در سفرهای طولانی احتمال بروز اتفاق و آسیب ها زیاد است و استفاده و جای دادن یک پک فلزی نه فقط فرق زیادی در شکل و زیبایی پاور بانک دارد بلکه از نظر مشکلات موجود در سفر و اتفاقات باعث افزایش عمر پاور بانک می شود.

مواد فلزی در دستگاه های پاور بانک ضامن خوبی برای سقوط و آسیب دیدگی های کوچک در آن ها می باشد و نیز در خارج کردن حرارت از داخل دستگاه و مانع از ورود حرارت به داخل اجزای درونی دستگاه می شود و این امر سبب افزایش عمر پاوربانک می شود . در مورد همه ی وسایل الکترونیکی کم شدن دما و خنک شدن بسیار پر اهمیت است و مواد فلزی با کاهش حرارت به بهتر شدن کارکرد پاوربانک کمک می کند.

امکانات پاور بانک

مسلما نمی توان هر لحظه پیگیر میزان شارژ باقی مانده پاور بانک بود . به همین علت به نمایشگری برای پی بردن به این مسئله نیاز است.

اکثر پاور بانک ها برای نمایش شارژ باقی مانده از نمایشگر های LED استفاده می کنند که برترین های این نمایشگر ها مجهز به بیشتر از 4 نشانه برای نمایش دقیق تر در صد شارژ است.

درصورتی که امکاناتی مانند چراغ LED امکان دارد بی مصرف به نظر آید ولی در مواقع بسیاری سودمند است. اخطار افت باتری مخصوصا در هنگام شارژ همزمان دو دستگاه، کاربرد بسیاری دارد.

راهنمای خرید پاور بانک 2022

با توجه به تمام ویژگی‌هایی که در قسمت بالا درباره آنها توضیح دادیم ، ما پاور بانک BD 7800 PNY را به عنوان بهترین پاور بانک به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم که برگزیده ترین محصول در بین تمامی پاوربانک ها به دلیل اینکه دارای بدنه استیل و ضد خش می باشد و حاوی 2 پورت با خروجی 1 و 2 آمپر می باشد و نیز دارای نمایشگر دیجیتال جهت اعلام در صد شارژ دستگاه می باشد. در این مدل 2 ظرفیت 5200 میلی آمپر و 7800 میلی آمپر طراحی شده است.

پاور بانک T82

این پاور بانک دارای بدنه استیل و ضد خش و 2 پورت با خروجی 1 و 2 آمپری است مجهز به 4 چراغ LED است که هر یک نشاندهنده 25% شارژ می باشد و در صورت روشن شدن هر 4 چراغ گوشی همراه شما کاملا” شارژ شده است . این پاور بانک حاوی ظرفیت 8200 میلی آمپر می باشد.

 

پاوربانک T601

مجهز به بدنه استیل است و ابعاد آن به صورت اسلیم ( باریک ) می باشد .1 پورت با خروجی 2 آمپر دارد و نیز دارای چراغ LED است . ظرفیت آن 6000 میلی آمپر است.

پاور بانک BE 520 و BE 740

پاور بانک BE 520 ، 1 پورت با خروجی 1 آمپر و BE 740 1 پورت با خروجی 2 آمپر است. مجهز به چراغ LED و پاور بانک BE 520 دارای ظرفیت 5200 و پاور بانک BE 740 دارای ظرفیت 10400 می باشد.

انتخاب با آگاهی بالا ، استفاده عاقلانه

پاور بانک یا به عبارت دیگر شارژر همراه ، امروزه مفیدترین راه حل برای بازداری از اتمام شارژ است! عملکردهای زیاد و پیچیدگی های گوشیهای همراه پیشرفته و دستگاه های پیشرفته مانند اسپیکر بلوتوث و ساعت‌های هوشمند و هدفون و هندزفری بلوتوث‌ها ….. قطعا مصرفشان از باتری بسیار زیاد است و برای مصرف کنندگان ایجاد مشکل می کند.

مثلا مصرف کننده در هنگام استفاده از تلفن همراه یا تبلت و یا گجت های دیگر ناگهان دچار کاهش شارژ شده و با خاموش شدن دستگاه مورد نظرشان ارتباطشان قطع میشود و این برای کاربر خوشایند به نظر نمی رسد.

این کاهش شارژ ممکن است در هر مکانی گریبان کاربران را بگیرد مانند سفر ، جنگل و یا زمانی که در حال عکس و یا فیلم گرفتن هستند در این شرایط است که مصرف کننده نیازمند یک شارژر دستی و مسافرتی می باشد تا بتواند بر این مشکلات قلبه کند.

ظرفیت گجتها و پاور بانک

فهمیدن گنجایش باتری گوشی های همراه و گجتها ( تبلت ها، آی واتچ ها ، اسپیکرها و …) برای مصرف کننده بسیار قابل اهمیت است تا پاور بانکی با گنجایش پایین تر از ظرفیت باتریتان تهیه نکنید.

برای نمونه می توان اشاره داشت به باتری تلفن همراه iPhone 4S با گنجایش ۱۴۳۲mAh، اگر بخواهیم یک بار گوشی iPhone 4S کاملا” شارژ کنید به یک شارژر با حداقل گنجایش ۱۴۳۲mAh نیاز مندیم.

اگر احتیاج به دو بار شارژ کامل داشته باشیم، به یک پاور بانک با کمترین گنجایش ۲۸۶۴mAh نیاز خواهیم داشت. اگر به صورت مکرر و فراوان به سفر می روید، برگزیده تر است از پاور بانک های با گنجایش بالا ( 5200 میلی آمپر و بیشتر ) استفاده کنید.

برای استفاده متداول می توانید از پاور بانک های کمتر مانند 4400 میلی آمپر نیز استفاده نمایید وجهت استفاده روزمره داخل شهر نیز در مورد وسایل معمول پاور بانک های 2200 میلی آمپر هم می تواند نیاز شما را بر طرف نماید.

باید یاد آوری کنیم که یقینا” با توجه به گنجایش وسایل دیجیتال خود نسبت به تهیه و خرید پاور بانک اقدام نمایید. ایضا” گنجایش باتری در ارتباط با سایز و اندازه آن رابطه مستقیم دارد.

 

پاور بانک چیست

مشخصات یک پاور بانک ایده آل

با توجه به این موارد ، حالا احتیاج خود را به یک شارژر همراه دستی و مسافرتی که قابل اعتماد باشد را درک می کنید! برخی از مصرف کنندگان امکان دارد در تهیه پاور بانک و شارژر همراه دچار تردید و یا مرتکب اشتباه شوند؛ در این قسمت ، نکاتی را برای برگزیدن درست و خوب یک پاور بانک به شما عزیزان توضیح می دهیم .

محافظت در برابر اتصال 

مطلع هستید که آتش سوزی بیشتر از طریق یک اتصال کوتاه صورت می گیرد ، پاور بانکی را برگزینید که حاوی سیستم حفاظتی در برابر اتصال کوتاه باشند.

محافظت در برابر شارژ بیش از اندازه – Overcharge

نیازمند پاور بانکی هستیم که بتواند هنگامی که شارژ باتری کامل شد جریان الکتریسیته را قطع کند. زیرا شارژ بیش از اندازه ، طول عمر باتری وسیله ی درحال شارژ و باتری پاوربانک را کوتاه می کند.

محافظت در برابر گرما

برگزیده تر است پاور بانکی که تهیه می شود دارای طیف دمایی با کارایی بالا باشد.

به طور اتومات خاموش شدن – Auto Off


این خصوصیت را در اصل می توان با قابلیت حفاظتی Overcharging در یک ردیف دانست که با تمام شدن شارژ دستگاه جریان قطع شود تا دستگاه دچار آسیب دیدگی نشود و دمای درونی آن افزایش پیدا کند.

باید به چگونگی ساخت و سلولهای پاوربانک توجه شود

از اصل بودن باتریهای پاور بانک مطمئن شوید . پاور بانک هایی که کانکتور های خوب و چراغ های آلارم دهنده باتری دارند بسیار با کیفیت می باشند.

قیمت پاور بانک

هیچ گاه در جستجوی پاور بانک هایی که فاقد نام و برند و مشخصات هستند و قیمت پایینی دارند، نباشید. برای اینکه در آینده نه چندان دور شما از خرید آنها پشیمان خواهید شد !
شما می توانید با استفاده از یک پاور بانک مطمئن و با کیفیت ،از مشکلات احتمالی که برای گجتها و یا وسایلتان پیش خواهد آمد در امان باشید.

همیشه برای خریدتان از برندهایی که دارای کیفیت و خدمات پس از فروش که تضمین کننده کالایشان است ، استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *