مقالات

چگونه می توان سرعت فلش مموری را بررسی نمود؟

بررسی سرعت فلش مموری

در حال حاضر فلش مموری ها یکی از بهترین وسیله ها جهت جابجایی دیتاها می باشند. افرادی که می خواهند فلش مموری تهیه نمایند باید به چندین نکته توجه نمایند که یکی از مهمترین این نکات سرعت فلش مموری می باشد.

فلش مموری های متفاوتی در بازار موجود است که بر روی همه آنها ظرفیت آنها که همان سرعت خواندن و نوشتن آنها می باشد نوشته شده است که اغلب این نوشته ها جنبه تبلیغاتی دارند .

برای تست سرعت فلش مموری ها نرم افزارهایی وجود دارد که در این مقاله میخواهیم برای شما عزیزان درباره نرم افزار HD Tune Pro توضیحاتی ارائه نماییم .

HD TUNE PRO

از این نرم افزار که قابلیت انجام چند کار را دارد می توان جهت بررسی سرعت فلش مموری استفاده نمود. این نرم افزار، رایگان نمی باشد ، ضعفی که  در این نرم افزار وجود دارد این است که بعد از دانلود بدون نصب شروع به کار نمی کند و می بایست بر روی ویندوز آن را نصب نمود .

hd-tune-pro

نکات مثبت موجود در نرم افزار HD TUNE PRO  :

پس از اینکه نرم افزار اجرا شد صفحه ای مشابه تصویر زیر باز می شود با تولبار ها ی فراوان که در این قسمت تولبار benchmark تنها بخشی است که با آن در ارتباط هستیم .

سپس بر روی  benchmark کلیک نموده و فلش مموری مورد نظرتان را به رایانه ی خود متصل نمایید و در قسمت بالای صفحه نام فلش مموری خود را برگزینید.

بعد از آن با توجه به تصویر بالا در قسمت یک مدل تست را برگزینید. به ترتیب به این معنی می باشد: بخش 1 خواندن، بخش 2 نوشتن . پس از آن در قسمت دوم روی کلمه START کلیک نمایید تا تست سرعت شروع به فعالیت نماید .

پس از اینکه تست سرعت انجام گرفت که در حدود دو دقیقه زمان می برد، می بایست بر روی STOP برنامه به شما اعلام نماید که این تست به پایان رسیده است .

در  سمت راست تصویر بالا می توانید ببینید که سرعت موجود را به mb/s ( مگابایت بر ثانیه ) نشان داده و در چپ تصویر و در قسمت مشکی بررسی که بر روی سرعت فلش مموری شده است ، به نمایش گذاشته شده است .

 

در این لحظه جهت بررسی سرعت نوشتن لازم است در ابتدا گزینه WRITE را برگزینید و بعد بر روی START کلیک نموده و صبر کنید تا کار تست به اتمام برسد تا جایی که صفحه ای همانند بالا مجددا” رویت شود .

از این نرم افزار می توان استفاده های دیگری مانند بررسی سلامت هارد، بررسی سرعت هاردها و فلش مموری ها و …. را انجام داد که توسط تول بارهای قسمت بالایی نرم افزار این کار به راحتی قابل اجراست.

توانایی های دیگر نرم افزار HD TUNE PRO

–رویت شیوه استفاده از CPU

– کپی کردن متن ها و اسکرین شات ها به درون کلیپ برد

– بررسی CACH

– رویت مقدار توانایی جهت جا به جایی

– رویت سلامت در زمان بررسی فلش مموری، هارد و رم

– رویت و بالانس کردن دمای هارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *