مقالات

چگونگی انتخاب فلش مموری مناسب

چگونگی انتخاب فلش مموری مناسب

هنگام خرید حافظه فلش مموری باید مجموعه ای از نکات را مدنظر قرار دهید که به برخی از آنها می پردازیم:

امروز یکی از جزء های جدا نشدنی دیتا ها  فلش مموری ها هستند و به همین دلیل در انتقال دیتا ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

فلش مموری ها به دلیل نوع استفاده آسان از محبوبیت ویژه ای در بین کاربران برخوردارند . از مزایای فلش مموری می توان به سرعت بالا ، دوام ، سهولت در حمل آن ها و بالا بودن ظرفیت آن اشاره کرد .

در ابتدا باید بدانید که به چه میزان فضا برای انتقال و ذخیره سازی اطلاعات خود نیاز دارید ، ظرفیت های فلش مموری ها شامل، ۲، ۴، ۸، ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت می باشد .

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد سرعت خواندن و نوشتن فلش مموری است ، که اکثر فلش مموری های موجود در بازار USB 2.0 هستند . البته نسخه های USB 3.0 در بازار موجود می باشد که دارای سرعت بالاتری هستند . بنابراین با عنایت به هزینه ای که در نظر گرفته اید می توان فلش مموری مورد نظرتان را انتخاب کنید .

توجه به سایز و طراحی فلش مموری هم از اهمیت ویژه ای بر خوردار است برخی از فلش مموری ها به اندازه ای کوچک هستند که به آسانی گم می شوند. برخی از آن ها دارای درپوش هستند که محلی برای نگهداری در پوش هستند و برخی برای نگهداری در پوش تعبیه نشده و دائم مفقود می شوند . مورد قابل توجه بعدی وزن فلش مموری است ، تلاش کنید با توجه به کاربردی که از فلش دارید آن را انتخاب کنید .

از انتخاب فلش مموری های بی نام و نشان خودداری کنید ، برند تجاری فلش مموری بسیار مهم است . با بالا رفتن قیمت ها افراد کمتری به گارانتی توجه می کنند که باعث بروز مشکلاتی مثل خرید فلش مموری های قلابی می شود .

برای افزایش عمر فلش مموری ، فلشی را در اولویت خرید خود قرار دهید که خشابی و کشویی که دارای در پوش سر خود هستند و امکان مفقود شدنشان کم است ، برای جلوگیری از گم شدن فلش مموری بهترین راه این است که یک بند تزئینی به آن متصل کرده و آن را به دسته کلید خود اضافه کنید .

یکی از راه های افزایش طول عمر فلش مموری این است که برای اتصال از پورت های جلوی کیس استفاده نکنید . در این پورت ها اغلب 4 رشته سیم برای اتصال به مادر بورد استفاده شده که معمولاٌ این سیم ها به درستی اتصال نمی یابند و دارای کیفیت پایینی می باشند و به دلیل تفاوت در ولتاژ های کیس موجب سوختن فلش مموری می شوند .

از اتصال دائم فلش مموری به سیستم بپرهیزید و پس از پایان کار آن را جدا کنید و در صورت داغ شدن فلش مموری ، پاور سیستم خود را چک کنید .

اگر فلش مموریتان ویروسی و Write Protect شد توسط برنامه ریکاوری آن را پاکسازی کنید.

آن چه خوانید اطلاعاتی درباره چگونگی انتخاب فلش مموری بوده است ، برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تلاش با شماره 88174650-021 تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *